velká terénní hra pro dětské oddíly

Reakce na zpětnou vazbu

Děkujme za obsáhlou zpětnou vazbu, pokusili jsme se odpovědět na nejčastější připomínky a náměty:

Proč byla relativně brzo před hrou zastavena registrace hráčů, v době kdy na přihlášení čekaly ještě desítky zájemců?

Na Cintru v posledních letech jezdilo kolem 300 hráčů (vojáků, velitelů), plus CP a nehrající doprovody. Tomu počtu odpovídají technické možnost tábořiště, zásobování, herní mechanismy, questy, velikost herního území. Velký zájem nás překvapil, ale chtěli jsme tomu jít trochu naproti. Rozhodli jsme se přijmout 450 hráčů a víc jak 50 CP. Nicméně i tento počet byl velmi brzy naplněn.

Chápeme, že tím mnoho vedoucích, kteří vyčkávali s registrací na poslední chvílí, mohlo být nemile zaskočeno. Když nám psali/volali nechápali jak to, že se tam jejich 5,10,20 nebo prostě pár lidí nevejde, když už jich tam je tolik a že stejně někdo nakonec nedorazí.

Problém byl v tom, že nešlo o jeden oddíl a z pěti dětí bylo rázem třeba padesát, šedesát a to přece jen není na poměry Cintry málo. Navíc jsme s tím, že někdo nedorazí, počítali a de facto na hru dorazili rovnou i náhradníci.

Pokud by měl takový velký zájem přetrvat, budeme se do budoucna muset rozhodnout, co s tím; jestli to zvládneme ještě navýšit, nebo zda to bylo už letos moc a naopak půjdeme s počty dolů.

Proč probíhalo hledání ztracené sestry zmateně?

Úvodem uveďme, že se na akci s pěti sty lidmi snadno stane, že někoho pár hodin nepotkáte, i když se zrovna neztratil. Hráči se hledají a nenacházejí během hry celkem běžně. Samozřejmě, pokud organizátory kontaktuje vedoucí, že nemůže najít někoho, za koho má zodpovědnost, je situace jiná a bereme to velmi vážně. Dosud se nám za necelých dvacet let nestalo, aby taková situace nastala a my museli pro hledání přerušit hru.

Takto velká akce je - jak vidíte i z herních questů - pro šíření informací náročným prostředím a je velmi těžko operativně řiditelná. Sobotní hledání provázelo od počátku několik komunikačních selhání (zda se vůbec hledá, jak to dát vědět organizátorům aj.). I když jsme pak hru přerušili a hledání zahájili, nebyla to v těchto počtech snadná situace - informace byly protichůdné, pro hledání ztracené osoby pětisty lidmi/dětmi nebyl žádný bezvadný plán. Problematické bylo, že si hledání začalo žít vlastním neorganizovaným životem dřív, než jsme zastavili hru. V tu chvíli už bylo hodně hráčů v pohybu všemi směry po herním území i mimo něj, což byla komplikace pro jakoukoliv organizovanou snahu a navíc hrozilo, že se během hledání ztratí někdo další. Některé věci šly v tu chvíli zvládnout lépe. Děkujeme všem, kteří s hledáním pomohli a zejména těm, kteří při tom zachovali chladnou hlavu.

Vnímáme to jako prostor ke zlepšení do budoucna v několika oblastech: jak ztracení předcházet, jak vedoucí i hráče připravit na jednání v takové situaci a zejména samotný scénář vhodného řešení takové situace ze strany organizátorů.

Letos bylo mnohem těžší získat jako obyčejný hráč informace o příběhu i o tom, proč plníme jaký quest, není to trochu chyba?

Chyba to samozřejmě je. Trochu jsme se toho předem obávali.

Jak už bylo řečeno, letos bylo na Cintře přibližně o třetinu hráčů víc (nakonec dorazilo cca 440 hráčů do armád a cca 40 CP). To znamená jednak více hráčů, mezi které je potřeba informace rozšířit, ale také více informací. Jen pro představu: každá strana plnila většinu času pět různých questů naráz, na kterých bylo přibližně každou hodinu potřeba proměnit lidi.

Předem jsem vymysleli nějaké nové pomocné mechanismy, jak informace rozšiřovat, ale je vidět, že pokud bychom ještě někdy chtěli pořádat početně stejnou, nebo větší Cintru, je potřeba v tomhle směru trochu přitlačit.

Jaké tedy byli questy?

Většinu času se plnili tři základní questové linky:

Tažení. Dobyj se zástavou X míst, na konci tažení šarvátka aka mini-bitva. Každá se jmenovala podle některé z velkých bitev, které proběhly v sáze: Marnadal, Soddenský Pahorek, Mayena. Tyto lokace byste však přímo na herním území hledali marně.

Pátrání. Hledání receptu na elixír mládí, většinou nějaký složitější úkol, následovaný tím, že je potřeba se zástavou projít cca tři místa.

Audience. Pomoc nejen poddaným (aka CP) s jejich každodenními starostmi.

K tomu bylo možné ještě navštívit labyrint a plnit si různá povolání nezávisle na questech.

Jak to bylo s výhodami za questy? Zdá se mi, že jsme za ně nic nedostávali.

Většinu questů jsem dělali tak, aby ty důležitější věci nedostávali hráči na místě a quest nebyl ovlivněný tím, že to nezvládli donést tam, kde to bylo potřeba.

Za tažení byla taktická výhoda v závěrečce viz níže. Získali ji Nilfgaard. Za elixír byl jeden až dva životy navíc v závěrečce. Nezískal je nakonec nikdo. Za ostatní menší questy bylo většinou povolání, za která se hráči mohli povyšovat a získat tak jeden až dva životy navíc do hry. V tomto ohledu na tom byla lépe království. Za některé splněné questy navíc dostávali panovníci a velitelé odměnu přímo na mrchovišti, ve formě zlaťáků a surovin.

Co život navíc pro Císařské, do závěrečky, byl doopravdy za to, že jich údajně bylo v bitvě méně?

Ne. Císařství získalo vítězstvím ve dvou sobotních šarvátkách taktickou výhodu do začátku bitvy - připadlo by jim automaticky jedno ze tří území, která se dobývala. Císařské velení se po domluvě s protistranou této výhody zřeklo, protože jim přišla příliš silná. Jako kompenzaci dostali jeden život navíc, s čímž obě strany souhlasily. V záveřečné bitvě bylo podle přepočítání na místě na obou stranách témeř stejně bojovníků.

Kostýmy některých hráčů nestály za nic.

Ano, úroveň kostýmů je nevyrovnaná a zejména u nejmladších hráčů může být slabší, na což nás zkušenější hráči každoročně upozorňují. Cintra je ale bitvou, která je díky svému věkovému zaměření často tou první, na kterou dotyční vůbec jedou, a kostýmové požadavky i možnosti hráčů tomu odpovídají (nehledě na část "nezařazených" z poslední fáze přihlašování, kteří se až na místě dozvídají, za kterou stranu budou bojovat).

Věříme, že pěkné propracované kostýmy vás ostatních mohou ty se slabším kostýmem motivovat, aby si pro příště připravili kostýmy lepší.

Na konec alespoň něco pozitivního - co se hráčům letos líbilo?

Letos to byl hlavně nový systém závěrečky, spolupráce s CP, celková atmosféra. Dlouhodobě máme radost, že se většina zpětné vazby nese v duchu toho, že se hráčům hra líbí, ale mají spoustu nápadů, jak by to šlo ještě vylepšit ;)

Fajn a pokud bych na tohle doplnění chtěl nějak reagovat?

Nejlíp mailem na info@cintra.cz. Děkujeme.